Sistem Maybank mengalami masalah teknikal di hari gaji?

Malayan Banking Bhd (Maybank) pada jam 11:37 pagi hari ini (30 November 2020) menyatakan bahawa laman web Mayban2u dan applikasi berkaitan perbankan mereka mengalami gangguan kelajuan tidak sekata, namun menyatakan bahawa aplikasi MAE tidak terjejas.


Lost Fragments - News Portal
Introducing a new way to play games, read news and earn in this digital age. You’re Running Out of Time! Join Us Now to Avoid Missing Out. Together We Will Rise

Bank itu menyatakan melalui akaun twitter mereka di @MyMaybank bahawa pengguna masih boleh memasuki aplikasi MAE menggunakan id dan password Maybank2u untuk menjalankan transaksi banking seperti yang tersedia di dalam laman web Maybank2u seperti urusan memindahkan wang (transfer) dan pembayaran bil.

"Kami memohon maaf di atas segala kesulitan dan berterima kasih di atas kesabaran anda sementara kami berusaha untuk menyelesaikan isu ini secepat yang boleh" kata bank tersebut di twitter


Isu capaian yang tidak konsisten telah berjaya diselesaikan

Walaupun isu tersebut berjaya diselesaikan pada jam 3:12 Petang hari yang sama, ramai mengguna mengambil kesempatan ini untuk meluahkan masalah-masalah yang mereka hadapi dalam menggunakan applikasi Maybank


Aplikasi "Hang" tidak memberikan response


Button yang ditekan sekali, memberikan dua kali output


Aplikasi Maybank juga mendapat Rating yang kurang memberangsangkan di PlayStore dan ramai pengguna meninggalkan komen meminta Maybank lebih prihatin dalam membuat penambahbaikan kepada aplikasi mereka.

|